Who I Am?

Temat: [impr] Krakowska Nocka 2007
Krakowski Klub Modelarzy Kolejowych ma przyjemność zaprosić na imprezę "Krakowska Nocka 2007". Już po raz czwarty wybierzemy się w styczniową noc na zdobywanie krakowskiej sieci tramwajowej. Tym razem podróżować będziemy najnowszym krakowskim nabytkiem, wagonem N8S. Impreza będzie stanowić również przywitanie norymberskich tramwajów tego typu w naszym mieście. Podczas przejazdu postaramy się odwiedzić te miejsca, w których N8S jeszcze nie było. W pierwszej części imprezy zaliczymy końcówki w centrum Krakowa: Cmentarz Rakowicki, Dworzec Towarowy, Cichy Kącik i Salwator. W drugiej części wybierzemy się przez ulicę Mogilską do Huty, by odwiedzić Wzgórza Krzesławickie, Mistrzejowice i ... zajezdni Podgórze od strony ulicy Rzemieślniczej o godzinie 21:45. Planowany czas przejazdu - od godziny 22:00 do 6:30. Koszt przejazdu: 25 zł W cenę przejazdu wliczono kiełbaskę z grilla i herbatę....
Źródło: topranking.pl/1725/impr,krakowska,nocka,2007.php



Temat: Prądnik Czerwony czy Ruczaj
zalezy od wielu czynnikow ale ja wolalabym Pradnik - bo blizej centrum - bo ma lepsza infrastrukture (starsze osiedle) - bo bedzie jeszcze lepiej skomunikowany (estakada, Rondo Mogilskie, planowany tramwaj - to poprawi i tak niezly dojazd do centrum) - bo w przeciwienstwie do Ruczaju ktory wydaje sie byc wzglednie zielony, to na Pradniku i Mistrzejowicach da sie oddychac powietrzem (o co w Krakowie nielatwo)- na Ruczaju jest jakos tak "duszno" mgly itp Z drugiej strony Pradnik to takie blokowisko, ale Ruczaj wyrasta na podobne blokowisko - no moze gesciejsze ;-)
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,412,59111287,59111287,Pradnik_Czerwony_czy_Ruczaj.html


Temat: Kolej miejska w Krakowie
Krzemionki - Zabłocie. Za te pieniądze (albo i pare razy mniejsze) IMHO jednak lepiej zrobić np. tramwaj Rakowice - Mistrzejowice. Obsłuży ze 100 tysięcy mieszkańców i skróci czas dojazdu do centrum o połowe (o ile mu radni nie naćkają 10 przystanków po drodze - nie powinno ich być więcej, niż 5). Nawet projektowany od paru lat autobus szynowy Kraków Główny - Mydlniki...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,409,17004876,17004876,Kolej_miejska_w_Krakowie.html


Temat: Szybki tramwaj w październiku 2008 roku
Ekspresowa Kolej Miejska W krakowie miałaby sens nie tyle klasyczne metro, ile kolej ekspresowa typu paryskiego "RER". To takie coś hybrydowe pomiędzy metrem a koleja. Tam gdzie się da jedzie na powierzchni a w ścisłym centrum pod ziemią. Najważniejsze że każda stacja jest dobrze skomunikowana przesiadkowo z istniejącą (planowaną) siecią tramwajów i autobusów - które rozwożą pasażerów po lokalnym obszarze. Na początek ... Nowy - Prokocim - Kozłówek - Dw. Płaszów (punkt przesiadkowy z koleją podmiejską!) - Pl. Boh. Getta - Dietla/Starowiślna - Dw. Główny - Krowodrza Górka - Azory. Trasa III : Mistrzejowice/Piastów(ew....
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,409,66066985,66066985,Szybki_tramwaj_w_pazdzierniku_2008_roku.html


Temat: Kiedy pojedziemy tramwajem na Rybitwy
Tramwaj na Rybitwy to ekonomiczna i komunikacyjna bzdura. To tramwaj do lasu. W Krakowie jest co najmniej kilka linii które z obiektywnych powodów powinny powstać w pierwszej kolejności. Ruczaj i Mistrzejowice to dwa pierwsze z brzegu przykłady. Mieszka tam bardzo dużo ludzi (wielokrotnie więcej niż na Rybitwach) i nie da się ich dobrze obsłużyć autobusami. Tramwaj pod KSW na kilometr śmierdzi korupcją albo prywatą - wykorzystywaniem stanowiska do prywatnych celów. Nie podnosiłbym tej kwestii, gdyby tramwaj spod KSW skręcał w Saską na planowaną od 15 lat estakadę nad torami PKP Płaszów. Ta linia może oznaczać znaczące skrócenie czasu dojazdu dla mieszkańcow całego południowego Krakowa. TO właśnie Krakowski Szybki Tramwaj. Ale nie - budujemy tramwaj na zadupie. Jaki prezydent, takie tramwaje. Senne, nie szybkie. I...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,410,87918320,87918320,Kiedy_pojedziemy_tramwajem_na_Rybitwy.html


Temat: Koniec tramwaju do Pabianic?
zrealizowano ale to pierwsze to planowane linie Rakowiec - Mistrzejowice, do Górki Narodowej. Stosunmkow poniedawno przybło nowych osiedli ale już nadrabiają liniami na Lipska i do kampusu UJ. 3. Kraków: 326.8km^2 754,6 tys Łódź 293,3km^2 747,2 tys W sumie Kraków to dwa zwarte miasta. Spora powierzchnia to chociażby kompleks Huty Sędzimira. Tyle samo praktycznie powierzchnia co cała częśc mieszkalna Nowej Huty. Trudno oczekiważ by po tereni huty prowadzić sić komunikacji miejskiej.... Jedyne zaniedbania w rozwoju sieci blokowiska na północy miasta. ale Kraków je nadrabia. Niedorozwój - to samo można poiedzić o łódzkiej sieci. Ale może warto porównac sieć w Nowej Hucie - z Teofilowem i Widzewem. Tramwaj gdzieś z boku - omija centra tych osiedli. Przeciwieństwo tego co jest w Nowej Hucie oraz przebiegu...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,391,94485738,94485738,Koniec_tramwaju_do_Pabianic_.html


Temat: [impr] 35 lat wagonów 102N
W tym roku mija równo 35 lat od przybycia do Krakowa pierwszych wagonów typu 102N. Popularne Stodwójki przez 32 lata woziły krakowian. W naszym mieście zawsze były powszechnie lubiane zarówno przez pasażerów, motorowych jak i pracowników zaplecza. W związku z tą rocznicą Krakowski Klub Modelarzy Kolejowych ma zaszczyt zaprosić na przejazd po Krakowie dwoma Stodwójkami: 102N - 203 oraz 102Na - 210. Wagon 102Na numer 210 pierwszy raz wyjedzie na miasto po remoncie, który odbył się w tym roku. Tramwaj posiada jeden reflektor z przodu oraz normalne malowanie (niebieskie "fartuchy"). Impreza odbędzie się ... złotych. W planach imprezy między innymi przejazd wagonami po Nowej Hucie, w tym fotostopy mijających się stodwójek na Wiaduktach oraz pod CAHTS, a także na pętlach Walcownia, Pleszów, Mistrzejowice, Os. Piastów. ... tramwajów i wszelkie opóźnienia mogą spowodować, że część fotostopów ( przede wszystkim mijanki na mieście ) nie odbędzie się. Jednocześnie chcielibyśmy poinformować, że planowane są dwa nieco dłuższe postoje. Zgłoszenia przyjmowane...
Źródło: topranking.pl/1725/impr,35,lat,wagonow,102n.php


Temat: [pr] Rewolucja na szynach
za: http://www.naszemiasto.pl/archiwum/790228.html Gazeta Krakowska, 4 stycznia 2003 r. Rewolucja na szynach Kraków stawia na tramwaje Lepiej radzą sobie w miejskich korkach, są bardziej przyjazne dla środowiska i ekonomiczne w eksploatacji. W najbliższym czasie w Krakowie wybudowane zostaną od podstaw 3 linie tramwajowe. Nowe torowiska połączą ulicę Kapelanka z kampusem UJ w Pychowicach, nowohuckie osiedle Mistrzejowice z cmentarzem Rakowickim oraz okolice Dworca Głównego ... stronie ulicy Grota Roweckiego - wyjaśnia Wojciech Litewka, dyrektor Zarządu Dróg i Komunikacji. - Znajdą się więc np. między jezdnią a kampusem Uniwersytetu Jagiellońskiego. Torowisko spinające Mistrzejowice z Rakowicami przebiegać ma przez Prądnik Czerwony. Od ulicy Rakowickiej trasa skręci w prawo i pobiegnie wdłuż Lublańskiej i Bora Komorowskiego. Przygotowanie obu inwestycji planowane jest w latach 2004-2006. Nieco dłużej (najprawdopodobniej do 2008 r)...
Źródło: topranking.pl/1725/pr,rewolucja,na,szynach.php


Temat: Kiedy metro w Krakowie?
> Metro jest zawsze szybsze od tramwaju i korkoodporne. Tak - nieznacznie szybsze od tramwaju pod warunkiem, że analizujesz czas przejazdu od jednej stacji do drugiej. Ale jak dodasz do tego ... w obszarach, gdzie mówi się o trasach mających 20-30-40 km. W Krakowie CAŁA trasa od Kombinatu na Bronowice miałaby jakieś 12, no max 14km, przy czym odległości od najdalszych stacji do centrum nie przekraczałyby 10 km. To samo w innych kierunkach. W praktyce są dwa powody uzasadniające budowę metra - żaden z nich nie ma miejsca w Krakowie: 1. ZNACZNE skrócenie czasu dojazdu z odległych obszarów miast. Odległe, to znaczy położone 15-20-30 kilometrów od centrum. Przy czym zamiennie korzysta się wówczas również z linii kolejowych (co jest planowane w Krakowie). Aha - pod pojęcie "znaczne" nie podpada zysk 2 -3 minut w przewozie pomiędzy dwoma stacjami metra. 2. Zwiększenie możliwości przewozowych na silnie obciążonych trasach - takich w Krakowie nie ma. Napiszesz, że Huta ... i tak jeździłoby ono puste (zdolność przewozowa ponad 30 tysięcy osób na godzinę). To i tak optymistyczne założenie, bo chyba nie zakładasz, że jadąc z Mistrzejowic np. pod Halę Targową centrum będziesz jechał autobusem do Czyżyn na przesiadkę na metro aby dojechać do Ronda Mogilskiego, po czym znów się przesiąść się na tramwaj i dojechać nim pod Halę Targową?
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,61,78222049,78222049,Kiedy_metro_w_Krakowie_.html


Temat: Prądnik Czerwony czy Ruczaj
> zalezy od wielu czynnikow ale ja wolalabym Pradnik A ja wręcz przeciwnie. Mieszkając całe lata w rejonie Mistrzejowic wybrałem najpierw Ruczaj (a obecnie Swoszowice). Co do argumentów za Ruczajem: > ... infrastrukture (starsze osiedle) Ruczaj za to ma nowocześniejszą. Bo nowsze osiedle. > - bo bedzie jeszcze lepiej skomunikowany (estakada, Rondo Mogilskie, planowany > tramwaj - to poprawi i tak niezly dojazd do centrum) Na Prądnik tramwaj jest w planach, na Ruczaj wszedł już do realizacji. Zresztą już teraz dojazd do centrum jest znacznie lepszy niż z Prądnika. A do tego jak chcesz ... ktory wydaje sie byc wzglednie zielony, > to na Pradniku i Mistrzejowicach da sie oddychac powietrzem (o co w Krakowie > nielatwo)- na Ruczaju jest jakos tak "duszno" mgly itp Ja wiem czy "duszno"? Duszno to jest właśnie na Mistrzejowicach - choćby patrząc na zagęszczenie ruchu. > Z drugiej strony Pradnik to takie blokowisko, ale Ruczaj wyrasta na podobne > blokowisko -...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,412,59111287,59111287,Pradnik_Czerwony_czy_Ruczaj.html


Temat: ...nowe torowiska...Prądnik Czerwony
dzieki ze jeszcze czekacie na wypowiedzi rola. odp na pytanie ( sorry ze spozniona, ale sesja...) szybki tramwaj przez ugorek - skad mam - niepamietam ale przychodza mi dwa zrodla - z 7 lat nazad widzialem na politechnice mape z planowana siecia tramwajowa w krakowie - zawierala m.in. przedluzenie linii z salwatora do przegorzal, z krowodrzy na azory, z rakowic przez olsze na mistrzejowice ( przez mniej wiecej lublanska, dobrego pasterza, bohomolca )i na pradnik( przez strzelcow ) i powszechnie znana trase szybkiego tramwaju. tam tez widzialem chyba projetk puszczenia linii tramwajowej z ... linia na mistrzejowice ) do ronda kocmyrzowskiego. czy na 100% widzialem to tam nie pamietam - byc moze czytalem o takiej lokalizacji w innej gazecie. faktem jest ze bylo to wiele ... poroniony pomysl by jechac na pradnik droga okrezna... juz wtedy projektowano tramwaj przez ulice radomska do lublanskiej - obawiam sie tylko ze jak miasto nadal bedzie wydawac pozwolenia na budowe tak...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,409,4330131,4330131,_nowe_torowiska_Pradnik_Czerwony.html


Temat: tramwaje po 2006 + inne
tramwaje po 2006 + inne witam, Mam przed sobą taki dokument "informacja dotycząca strategicznych zadań transportowych miasta Krakowa wg projektu budżetu na rok 2003". Trochę spraw, ktore na forum było/jest dyskutowane się wyjaśnia: 1. tramwaj Rakowice - Mistrzejowice będzie miał przebieg dokładnie tak, jak pisałem (Rakowicka, Radomska do Lublańskiej przy Statoilu czy jaka tam jest stacja beznynowa). Dalszy przebieg wg. załączonej mapki ... mapie są tylko orientacyjne - wtedy przebieg nie musi być północną stroną jezdni, tylko np. środkiem ulicy (jeśli jest miejsce). 2. Tramwaj Kapelanka - Grota-Roweckiego - Czerwone Maki też jest planowany na "po 2006 roku", przebieg w tych ulicach po stronie północnej ulic z zastrzeżeniem jw. 3. Jest planowana przebudowa Nowego Kleparza z przejściem podziemnym dla pieszych i sygnalizacjami świetlnymi. Moim zdaniem...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,409,4528385,4528385,tramwaje_po_2006_inne.html


Temat: Wymyśliłem coś fajnego :)
113 wystarczy. Dodatkowo uruchomiłbym jeszcze linię 126 kursującą powiedzmy co 20 minut. Te linie dowoziłby ludzi z Nowohuckiej do tramwajów. Z kolei linia 104 byłaby typową linią pracowniczą. W szczycie co ... Krakowa do centrum Huty. Taką mam koncepcje. Czekam na opinie. Michał Wojtaszek
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,409,8319716,8319716,Wymyslilem_cos_fajnego_.html


Temat: Tramwaj na Rakowickiej...
Gość portalu: Yasioo napisał(a): > Co sądzicie o tym pomyśle? Może znajdziecie kolejne > zalety i wady? Pozdrawiam Podstawową zaletą tramwaju w Beliny-Prażmowskiego byłoby skomunikowanie planowanej linii Rakowice - Mistrzejowice z całym pozostałym "strategicznym" układem tramwajowym, a przede wszystkim - możliwosc wjazdu pod KCK. Czyli bezpośrednie powiązanie z jednym lub dwoma węzłowymi punktami przesiadkowymi sieci tramwajowej Krakowa i zmniejszenie czasu przejazdu na różnych relacjach powiązanych z Oświecenia, Mistrzejowicami itp. To jest ważne, bo tramwaj Rakowice-Mistrzejowice będzie obsługiwał rejon miasta zamieszkany przez ok. 100 tys. ludzi mieszkających w "zasięgu" tej linii. Wadą a raczej ... zrobić już teraz, ale faktycznie zwężenie jezdni może to ułatwić. Z kolei wprowadzenie tramwaju w Beliny-Prażmowskiego nie w osi jezdni, tylko częściowo kosztem jednej nitki asfaltu (czyli nie zieleńcem pośrodku) może...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,409,8444431,8444431,Tramwaj_na_Rakowickiej_.html


Temat: autobusy na Kampus UJ
Artykul z DP - Tramwajem po mieście Optymistyczny scenariusz na najbliższe 10 lat Nowe linie tramwajowe, zamknięcie trzeciej obwodnicy, parkingi podziemne - to tylko część planów, jakie władze miasta prezentują w ... ekspresowej S7 (od Bieżanowa do Zesławic), północnej obwodnicy Krakowa (od węzła przy ul. Radzikowskiego do Zesławic), szybkiej kolei aglomeracyjnej, budowa spalarni śmieci, kanału ulgi oraz modernizacja stadionów Wisły i Cracovii. Plan obejmuje wiele projektów mających poprawić komunikację zbiorową w mieście. Do roku 2013 zakłada się budowę dworca autobusowego w rejonie estakady na ul. Wielickiej i Powstańców Wielkopolskich; w latach 2009-11 planuje się ... zakończyć się budowa linii na ul. Stella-Sawickiego i Nowohuckiej (244 mln zł) - w 2015 r. ma być gotowa linia z Rakowic do Mistrzejowic (116 mln zł) - w 2017 r. ma zostać zbudowana linia na al. Słowackiego (36 mln zł) - po roku 2017 planowana jest budowa linii z Krowodrzy Górki na os. Górka Narodowa Władze chcą zamknąć w najbliższych latach trzecią obwodnicę miasta. Planuje się wybudowanie Trasy Ciepłowniczej od ul. Nowohuckiej do Lipskiej, Trasy Nowopłaszowskiej od ul. Lipskiej do Żołnierskiej, Trasy Zwierzynieckiej od ul. Księcia Józefa do Armii Krajowej, Trasy Pychowickiej ... Zakłada się też, że Kraków pozyskiwać będzie spore środki unijne: w 2012 - 368 mln zł, w 2014 - 573 mln zł. Projekt uchwały o wieloletnim planie trafił już do Rady...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,25568,56488985,56488985,autobusy_na_Kampus_UJ.html


Temat: Plany ewolucji infrastruktury tramwajowej
W Nowej Pawiej ma być tramwaj, skomunikowany od północy z Kamienną a od południa - z Westerplatte na wprost oraz Lubicz i Basztową. Ale wyjazd z tunelu tramwajowego jest po wyłukowanej pochylni na północ, nie ma jak wyprowadzić analogicznej pochylni w kierunku zachodnim czy południowym. Skrajnia tramwaju, tolerancja na łuki i dopuszczalne nachylenie niwelety powodują, ze taki wyjazd musi zając dużo miejsca, którego tam nie zostawiono. Z drugiej strony przedłużenie płytkiego przecież tunelu będzie kolidowało z planowaną zabudową: można sobie wyobrazić odkrywkę ulicy, ale to nie rozwiązuje problemu łukow i wyprowadzenia tramwaju na powierzchnie. > ewentualne Nowe Miasto niech sie zbuduje po obu stronach. W samym srodku procedury eksperymentu z Tishmanem w Krainie Czarów stawiać taki postulat jest nierozsądnie ;-) > Co do Mistrzejowic - czy ktos w ogole jezdzi z Mistrzejowic do Krakowa > tramwajem? To jest dopiero koleczko. Tramwaj powinien byc chyba z Rakowickiej > do Mistrzejowic - jak mi sie zdaje - ... > tej kolei, ale czy w Krakowie jest az taki ruch? Problem z koleja to nie przepustowosc - rezerwa jest olbrzymia. Problemem jest dowiązanie układu sieci przystanków kolejowych do siatki osiedleńczej. Kolej w Krakowie jedzie przez chaszcze i zadupia. Jesli do przystanku Batowice trzeba isc piechotą 20 minut i to pod górkę a potem z górki, to lepiej, żeby było, jak jest. ST inaczej: obsługiwałby kilka bardzo słabo skomunikowanych osiedli (Olsza, Dobrego Pasterza/Prądnik Czerwony, nowe os. Oswiecenia i Mistrzejowice), gdzie w sumie mieszka ok. 100 tys ludzi, przecinając te obszary w taki sposób, że izochrona dostępu do przystanków rzędu 10 minut objęłaby większosc tych osiedli. Dodatkowo, w kilku przynajmniej miejscach jest możliwosc stworzenia węzłowych przystanków przesiadkowych na "feeder busy". A mnie na tym tramwaju...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,409,3294955,3294955,Plany_ewolucji_infrastruktury_tramwajowej.html


Temat: Wnioski o dofinansowanie z funduszu UE
Wnioski o dofinansowanie z funduszu UE Przytaczam przykladowe wnioski Urzedu Miasta Krakowa o dofinansowanie z funduszów europejskich w ramach Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego Województwa Małopolskiego na lata 2004-2006" (RPORR) 1. Budowa linii tramwajowej Mistrzejowice – Prądnik Czerwony - Rakowice: "Budowa 4,7 km połączenia tramwajowego o przebiegu zgodnym z rezerwą terenu wyznaczoną w planie zagospodarowania przestrzennego miasta. Budowa torowiska, sieci trakcyjnej i układu zasilania wraz z modernizacją dwóch pętli tramwajowych (Mistrzejowice, Rakowice ). Beneficjentami będą mieszkańcy Krakowa, szczególnie dużych zespołów mieszkaniowych dzielnicy III (zespół osiedli Prądnik Czerwony) i XV (zespół północnych osiedli Nowej Huty: Mistrzejowice)" 2. Budowa linii tramwajowej na odc. Kapelanka – Czerwone Maki wraz z modernizacją ulic Kapelanka – Brożka – G. Roweckiego "Budowa ok. 4 km połączenia tramwajowego o przebiegu zgodnym z rezerwą terenu wyznaczoną w planie zagospodarowania przestrzennego miasta. Nastąpi przyrost nowoczesnej infrastruktury tramwajowej - torowiska i sieci trakcyjnej wraz z pętlą tramwajową. Modernizacja ulic w otoczeniu inwestycji tramwajowej ( Kapelanka – ... 5. Modernizacja linii tramwajowej i przedłużenie linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju wraz z budową terminala autobusowego Krowodrza Górka "Modernizacja 1,75 km istniejącej linii tramwajowej na odcinku pętla Kamienna – pętla Krowodrza Górka oraz pętli tramwajowej wraz z siecią trakcyjną. Przedłużenie 1 linii Krakowskiego Tramwaju Szybkiego o w. w. odcinek tj. objęcie korytarza tramwaju na tym odcinku systemem sterowania zapewniającym jakość funkcjonowania wg. standardu tramwaju szybkiego. Planuje się w bezpośrednim sąsiedztwie pętli tramwajowej wybudowanie terminala autobusowego zapewniającego integrację systemów transportu zbiorowego ( t+a)." 6. Tramwaj z centrum na Lipska "Budowa połączeń drogowych: 29-Listopada – Dr Twardego i Nowohucka – Lipska oraz ok. 4,5 km połączenia tramwajowego. Nastąpi przyrost nowoczesnej infrastruktury tramwajowej - torowiska i sieci trakcyjnej wraz z pętlą tramwajową i terminalem autobusowym. Modernizacja ulic w otoczeniu inwestycji tramwajowej ( ul. Lipska).Beneficjentami będą mieszkańcy Krakowa, w tym szczególnie dużego zespołu mieszkaniowego dzielnicy XIII (zespół osiedli Lipska, Płaszów, Rybitwy)." 7. Tramwaj Lipska - Wielicka "Budowa połączenia drogowe Lipska – Wielicka wraz z linią tramwajową oraz modernizacja skrzyżowania Wielicka – Kamińskiego – NowosądeckaBeneficjent końcowy: mieszkańcy Krakowa" Mozna poczytac dokladniej na: www.malopolskie.pl/strategia/projekty2004-06.xls (1.2 MB!!!) Ciekaw jestem na ile te projekty sa...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,409,3605397,3605397,Wnioski_o_dofinansowanie_z_funduszu_UE.html